Wednesday 12 December 2012

AVNOOB

Assalamualaikum

Welcome..Welcome..Welcome to Avnoob. Noob sangat ke aku ni? Ntahla, masa aku kat academy dulu, aku selalu dapat gelaran noob dari kawan-kawan. Budak kampung baru nak up kan, memang camni sket. Aku tak tau pun apa maksud noob ni, so balik bilik google sket. Ding! if u've any doubt bout any words just ask Mr. Google. Baru la tau apa maksud noob yg asalnya dari perkataan newbie or newcomer ataupun jika ia nak dimelayukan bermaksud pendatang baru. Yaaa.. saya memang pendatang baru dalam dunia blogger ni.

Kenapa blog ni dinamakan avnoob? Avnoob adalah singkatan dari Aviation Noob, memandangkan aku ni newcomer dalam bidang aviation jd aku buat blog ni untuk berkongsi pengalaman dan info bout aviation in Malaysia. Actually, takde la baru sangat dalam bidang ni. Aku membesar di Kerteh, Terengganu atau lebih famous dengan panggil "Oil Town". So, rumah aku dikelilingi oleh engineer-engineer Petronas dan juga pilot-pilot MHS (Malaysia Helicopter Services). Dalam family aku pun ada yang terlibat dalam aviation world ni, mugkin sebab tu aku minat dalam bidang ni.

Sebenarnya blog aku ni bukan focus pada satu genre saja, aku ni minat adventure & travel. Nanti dalam post yang akan datang aku akan cerita tentang Travelogue aku, cuma nak berkongsi pengalaman dan sejarah tentang tempat yang aku dah pergi. Kalau nak travel, aku lebih suka travel secara backpackers. Kononnya lebih adventure...haha. Macam-macam pengalaman yg aku dpt, kena tipu la, tido kat station bas la, macam-macam lagi.

Kalau sape-sape yang tersinggah atau terbuka blog ni dan dia suka camping atau outdoor activities, insyaAllah aku akan ceritakan tempat yang jarang orang lain pergi tapi menarik. Honestly, walaupun sesetengah orang nampak Kerteh ni dah macam bandar, rumah aku kat dalam kampung dekat air terjun.  Boleh dikirakan pedalaman la, tapi takde la dalam sangat. Dan mungkin sebab tu jugak aku minat outdoor activity & travel. Dari kecik dah membesar dengan kambing-kambing pak mat yang berjalan tak berenti-renti. Tak kira malam ke siang ke, kerja kambing tu berjalan jek. Setiap kali jogging petang-petang mesti kena kejar dengan babi hutan. Babi hutan tu sbenarnya jadi coach fitness aku, tu yg kejar dr belakang. haha..

I think that's it for now.Thank you for reading this. Stay tune and keep update for next posting. 

Until next time InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment